samenwerken

Online marketing voor sportscholen

Online marketing voor sportscholen.

Jouw gym vol met enthousiaste leden van jouw doelgroep, dat is de droom. Vaak gaat dit toch niet zo soepel als gehoopt. Dat is zonde, want wat jij levert is hoge kwaliteit materialen, een chille sfeer in je gym en goede lessen. Daar zouden toch meer mensen op af moeten komen? 

Daar helpen we je graag bij. We leggen je hier alles uit over de online makreting voor sportscholen met tips en tricks zodat jouw gym in no-time vol staat!

Maar voordat je verder leest hebben onze eendjes een paar belangrijke vragen voor je. 

Dan is het tijd voor jou om verder te gaan lezen.

Online marketing voor sportscholen
Tevreden klanten
+ 0
Gemiddeld op Google
0
Jaar ervaring
0
Toffe projecten gedaan
+ 0

Hey, wij zijn DuckImpact

Jouw partner online marketing

Wij helpen sportscholen impact te maken door hun marketing over te nemen en resultaten te behalen.

Online marketing voor sportscholen

 

Er zijn tegenwoordig honderden dan wel niet duizenden verschillenden sportscholen te vinden in Nederland. Elk met zijn eigen focus en specialisatie. Jij zit dus in een vijver met veel andere eenden zoals wij het zouden noemen. 


Niet makkelijk om daar tussen uit te springen, of wel? Met de juiste online marketing aanpak gaat het jou lukken om je sportschool aan de juiste mensen te laten zien. Maar wie zijn dit? 

"It’s not what you sell that matters as much as how you sell it!"

Buyer persona voor sportscholen

Jouw ideale sportschool lid – buyer persona

Voordat we gaan beginnen moet je weten wie jouw ideale sporter is. Dat is namelijk de groep waar jij jouw online content voor gaat maken. Even voor de duidelijkheid, dat betekent dus niet dat iedereen die hier buitenvalt niet welkom is, het is gewoon niet waar jij je focus op richt.

Zonder duidleijke focus zal het onmogelijk worden om online goed uit de verf te komen. Hier zijn dus een paar vragen waar jij het antwoord op moet weten, vóórdat je verder gaat. 

  • Hoe oud is jouw ideale sporter?
  • Wat zijn hun problemen? 
  • Wat zijn hun doelen? 
  • Hoe zou je ze omschrijven? 

 

Wanneer je weet voor wie je content maakt is het een stuk makkelijker om ideeën te verzinnen. Dit noemen ze in marketing termen ook wel je buyer persona. 

Gefeliciteerd je bent nu 1 stap verder naar een volle sportschool met leuke leden. 

Waarom online marketing?

Meer verkeer naar je website

Mensen kunnen je website vinden met de juiste zoekwoorden.

Meer leads

Gevonden worden op de juiste zoekwoorden zorgt voor meer mensen naar jouw website die zoeken wat jij biedt.

Lange termijn voordelen

SEO werkt door op de lange termijn. Dus veel verkeer voor jou!

Een marketingplan voor jouw sportschool

Dan is het tijd voor een plan, een goed plan. Hier ga je kijken naar alle aspecten van online marketing en welke jij gaat inzetten om jouw bedrijf te laten groeien, we hebben er een paar op een rijtje gezet voor je zodat je de voor- en nadelen van al deze mogelijkheden goed kan overwegen. 

De mogelijkheden.

Facebook advertenties

Facebook ads (hieronder vallen ook Instagram ads), zijn een geweldige manier om jouw sportschool te promoten met een relatief laag budget. Een geweldige manier om proeflessen te promoten of een andere actie.

Google Ads

Google Ads zorgen ervoor dat jij voor bepaalde zoekwoorden boven in de zoekresultaten komt te staan. Hier kan je denken aan termen als: ‘sportschool + jouw plaatsnaam’, maar ook je eigen naar of bepaalde lessen die jij aanbiedt zoals: ‘yoga + plaatsnaam’.

Social media

Voor sportscholen is het niet meer weg te denken om op social media te zitten. Wat hier heel belangrijk is dat je echt aandacht besteed aan je posts, dus je wilt niet posten om te posten. Er moet een idee en gedachte zitten achter alles wat je online zet. Wat wil je ermee bereiken en wat hebben jouw volgers hieraan?

Email marketing

Hoewel sommigen ervan overtuigd zijn dat emailmarketing weinig tot niks meer oplevert zijn wij het daar niet mee eens. Maar hier geldt wel hetzelfde als social media, je wilt niet zomaar mails sturen om maar mails te sturen. Je wilt een intentie hebben, dat is de key naar goede emailmarketing en online succes.

SEO

Natuurlijk wil je dat jouw website naar voren komt als iemand op zoek is naar een sportschool in de regio waar jij zit. Toch is dit niet altijd vanzelf sprekend, zeker als je in een grotere stad zit. Dan heb je namelijk enorm veel concurrentie, die net zoals jij graag naar voren willen komen in de zoekresultaten. Met SEO optimaliseer jij je website en content zodat Google jou graag laat zien als resultaat zo hoog mogelijk in de lijst van sites.

LinkedIn

Als laatste is er ook nog LinkedIn. Nu zal dit niet nodig zijn voor elke sportschool om hier actief te zijn. Echter als je bijvoorbeeld bootcamps geeft aan bedrijven of ook ruimtes verhuurt, dan is het een interessante mogelijkheid voor jou.
We kijken samen of dit een goede optie is voor jou en jouw sportschool.

Van een marketing plan naar impact

Nu weet je wat je mogelijkheden zijn. Om te beginnen raden we je aan om met 3 verschillende aspecten aan de slag te gaan. 

  • Social media 
  • SEO
  • Advertenties


Bij de advertenties kan je kiezen uit Google of Facebook maar voor beginnende sportscholen zal Facebook een betere keuze zijn. Natuurlijk is het mooi als je nog meer aspecten mee kan pakken maar we begrijpen dat dit niet altijd mogelijk is. 

Door deze combinatie zal jouw online aanwezigheid enorm verbeteren en hierdoor kom je onder de aandacht van jouw doelgroep. 

Sportscholen online marketing

Hoe staat het er nu voor met jouw online marketing? (Gratis online marketing check)

Hoe gaat het nu met jouw online marketing en waar valt nog veel te behalen voor jouw sportschool? Wij zoeken het graag voor je uit! Dus wil jij weten of…

Dan is het tijd voor onze gratis online marketing scan voor jouw sportschool!

Nu vraag je je misschien af, hoe kom ik hier dan achter? Je kunt zelf aan de slag gaan en in de analytics en search console van je website duiken als je deze hebt aangemaakt. Dit zijn gratis tools van Google die bijhouden hoe het gaat met je website. 

Nu kost dit veel tijd, zeker als je zelf niet helemaal zeker weet wat je moet doen en waar je naar moet kijken. 

Daar helpen onze eendjes je graag mee! Daarom biedt DuckImpact jou een gratis online marketing scan aan. Hier gaan we door alle belangrijke aspecten van jouw online marketing en kijken waar er nog winst voor jou te behalen is. 

Gratis online marketing check

Onze eendjes staan voor jou klaar om je te helpen met je online marketing.

Ik wil een online marketing check!

Marketing voor jouw sportschool

Okay, je weet nu wat je moet doen maar hoe ga je dit aanpakken. Een plan. Dat is wat jij nodig hebt. Een duidelijk plan waar precies staat wat je gaat doen en hoe je dit gaat doen. Dus laten we daar mee beginnen.

Social media voor sportscholen

Social media voor jouw sportschool. We gaan per onderdeel kijken naar een plan en beginnen met social media. Hier hebben we Facebook, Instagram en TikTok. Waar jij jouw focus op legt zal verschillen op basis van je doelgroep, maar de aanpak blijft hetzelfde. Je gaat namelijk een content kalender maken. 

Dit hoeft niet super fancy te zijn, een excel bestandje werkt hier namelijk prima voor. Je hebt de volgende kolommen nodig. 

  • Week
  • Type content
  • Content idee
  • Foto of video
  • Caption

That’s it! Kijk voor jezelf hoe vaak het mogelijk is om te post per week, het liefst wil je minimaal 2x per week iets online zetten. 

sportschool social media online marketing - duckimpact
SEO tips voor beginners

SEO voor sportscholen

Dan is het tijd voor SEO. SEO is niet altijd makkelijk, zeker als je zelf van nature geen schrijver bent. Toch is het enorm belangrijk om jouw website te verzorgen van waardevolle content en informatie zodat de waarde van jouw website stijgt.

Hoe hoger de waarde van jouw website, hoe waardevoller Google deze vindt. En hoe hoger jij zal scoren in de zoekmachines.

Probeer maandelijks minstens 2 blogs te schrijven over onderwerpen die met jouw sportschool te maken hebben. Denk hier aan tips voor beginners, hoe je bepaalde dingen het beste kunt aanpakken of wat ze kunnen doen om weer back on track te komen. 

Wanneer je schrijft is je doel om waarde te leveren aan je lezers. Dit is dus je kans om veel voorkomende vragen te beantwoorden bijvoorbeeld. 

Facebook of Google ads voor jouw sportschool

Advertenties! De manier om onder de aandacht te komen van jouw doelgroep. Zorg dat je een duidelijk aanbod hebt. Denk hier aan 2 gratis proeflessen of een gratis groepsles met allemaal nieuwe mensen.

Zorg ervoor dat het iets is wat ze niet kunnen weerstaan, zo haal je mensen binnen. Dan is het een kwestie van het juist instellen van je advertentie account, het opzetten van advertenties en dan kunnen we impact maken!

Google ads voor sportscholen
Amber - Ons SEO specialist Eendje

Wie zijn wij?

Wij zijn DuckImpact. Enthousiaste marketeers in de omgeving van Nijmegen. Wij helpen ondernemers met het vergroten van hun bereik door middel van het verbeteren van organische resultaten in de zoekmachines. Jouw partner dus om online marketing uit te besteden.

Dat doen wij door een totaal pakket aan te bieden waardoor jij je niet meer druk hoeft te maken om jouw online marketing. 

Marketing voor sportscholen laten uitbesteden

Online marketing kost veel tijd en inspanning. Vaak is dit precies wat je niet hebt wanneer je druk bezig bent met het runnen van jouw sportschool. Dat begrijpen we, dat is ook precies waarom wij sportscholen helpen om online te groeien en impact te maken.

De afgelopen jaren hebben wij tientallen fitness professionals mogen helpen met het opzetten van succesvolle advertentie campagnes, het verdubbelen van hun website bezoeken en het maken van toffe social media posts. 

Mogen wij jou ook helpen om verder te groeien en jouw doelen te laten bereiken? Neem dan contact op met ons en een van onze eendjes gaat dan samen met je kijken naar de mogelijkheden, geheel vrijblijvend natuurlijk. 

Laten we impact maken

Online marketing voor sportscolen - FAQ

Altijd goed om van tevoren te weten wat je kan verwachten als we met elkaar in zee gaan (voor deze keer maken onze eendjes een uitzondering en komen we uit onze vijver). We beginnen met de analyse van je online marketing, vanuit hier prioriteren we de grootste problemen die op dit moment ervoor zorgen dat je resultaten uit blijven. 

Daarnaast maken we een plan voor de lange termijn waarmee we beginnen nadat de grootste problemen zijn opgelost. 

Bij akkoord gaan we aan de slag en maken we een hoop content voor jullie van teksten tot aan social posts. Deze worden altijd pas na goedkeuring online gezet. 

Elke maand kijken we samen naar wat we hebben gedaan, de resultaten ervan en het plan voor de komende maand(en). 

Nee, wij werken met bedrijven uit heel Nederland. Zelf zitten we in de omgeving van Nijmegen, maar dat betekent niet dat we alleen met lokale bedrijven werken. Natuurlijk vinden we het leuk om elkaar in het echt te zien. Daarom doen we ons best om een paar keer per jaar in het echt een meeting te houden, ongeacht de afstand. 

Wij werken met alle bedrijven waarvan wij geloven dat we ze kunnen helpen. Tot nu toe hebben we veel verschillende klanten mogen helpen met het verbeteren van hun online marketing. Van bouwbedrijven tot aan sportscholen. 

Weet jij niet zeker of jouw bedrijf kan groeien met online marketing? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op en dan kijken we samen met je naar de mogelijkheden.

Een groot deel van online marketing is lange termijn strategie. Je kan het eigenlijk zien als een soort sneeuwbal effect. Hoe langer je ermee bezig bent hoe groter het wordt. Dat neemt niet weg dat je ook in het begin resultaat zult zien.

Wij maken geen beloftes als het gaat om de posities die we voor jouw bedrijf kunnen bereiken. Wel geven we je een inschatting van de verwachte resultaten en doen we er natuurlijk alles aan om jou zo hoog mogelijk te laten scoren in de zoekmachines. 

Dit doen we niet omdat er te veel factoren zijn waar we geen invloed op hebben en daarnaast willen we geen valse verwachtingen creëren. 

Voordat je iemand inhuurt voor online marketing wil je wellicht eerst weten of je dit ook zelf kan doen. Het antwoord hierop is ja, het kan. Of het verstandig is om het zelf te doen verschilt per situatie. 

Dit ligt er bijvoorbeeld aan dat er een veel kennis nodig is om online marketing goed uit te voeren, heb je deze kennis in huis dan kan je altijd zelf kijken of je dit wilt gaan doen. Zo niet, dan is de kans groot dat je dit beter kan overlaten aan een expert. 

Daarnaast kost online marketing ook veel tijd en energie. Het schrijven, optimaliseren en plaatsen van een blog alleen kan je al snel een paar uur kosten. Hiernaast gaat er ook nog tijd zitten in het analyseren van de resultaten.

De tijd en energie is de voornaamste reden dat ondernemers hun online marketing uitbesteden.

Nee, wij werken niet met jouw directe concurrenten. Directe concurrenten zien wij als bedrijven die dezelfde diensten leveren dicht bij jou in de buurt. Hierdoor zorgen we ervoor dat we elkaar tegen werken en minder resultaten behalen.

Doordat we dit doen, kunnen we garanderen dat we jou de beste kwaliteit kunnen leveren.