samenwerken

Facebook ads library – Wat doen jouw concurrenten? 

Facebook ads library - Wat doen jouw concurrenten?

De Facebook ads library, een tool van Facebook zelf die nog niet elke ondernemer kent. Het is een geweldige tool om te gebruiken als je zelf aan de slag gaat met je Facebook advertenties. Het is namelijk ook een website die wij vaak gebruiken voordat we aan de slag gaan met het opzetten van Facebook ads voor onze klanten.

Hopelijk hebben we je nieuwsgierig kunnen krijgen, we leggen je graag uit wat de tool doet en hoe je deze kan gebruiken om je eigen Facebook advertenties naar een hoger niveau te tillen!

Wat doet de Facebook ads library?

De Facebook ads library zorgt ervoor dat jij precies kan zien wat jouw concurrenten op dit moment aan het doen zijn met hun advertenties.

Je ziet hun advertenties, de content die ze gebruiken, de copy (tekst onder de advertenties), eigenlijk alles wat je maar zou willen weten. 

Alles wat je wilt weten van wat jouw concurrenten uitspoken bij hun advertenties op Facebook. Het is een mooie aanvulling op je eigen onderzoek en ideeën van wat mogelijk

Haal hier je voordeel uit!

Wil jij beginnen met ads, maar heb je eigenlijk geen idee wat je precies neer moet zetten om mensen aan te trekken? Dan is dit een geweldige start. Je kan namelijk kijken bij bedrijven die (bijna) hetzelfde doen als jij. 

Ga rustig door de resultaten heen en kijk wat ze doen, zie je bijvoorbeeld vaak voorbij komen dat ze een gratis proefles aanbieden, of een kortingscode promoten. Dan kan je ervan uitgaan dat dit iets is dat werkt voor jouw branche. 

Daarnaast kan je ook zien in welke maand de advertenties zijn gestart, lopen deze al lang? Ook dan mag je er vanuit gaan dat deze lekker lopen. Want anders hadden ze deze allang stopgezet. 

Onze spionage eend

Aan de slag met jouw ads

Nu is het tijd om deze kennis in jouw voordeel te gebruiken en een goede start te maken met jouw ads. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je de complete strategie van jouw concurrenten overneemt, maar wat je wel kan doen is er bepaalde dingen uithalen die jouw aanspreken. 

Zo kan je een combinatie maken van de beste punten en jouw eigen advertenties creëren. Of je kan het anders aanpakken, je gaat juist voor de aanpak die er nog niet is. Iets verfrissends, nieuws en uniek. Wellicht precies waar jouw doelgroep op zit te wachten. 

Hoe gaan we beginnen?

1 – Wie zijn jouw concurrenten

Maak een lijst van jouw concurrenten die op Facebook zitten. Hierdoor krijg je een mooi overzicht van bedrijven die je kan bekijken en waarvan je kan opzoeken of ze advertenties hebben lopen. 

2 – Aan de slag! We gaan onze concurrenten bespioneren met de Facebook Ads library

Hier kun je de pagina naam invullen van het bedrijf dat je wilt bekijken. 

3 – Kijk naar de trends. Wat zie je en wat valt je op? Doet iedereen eigenlijk hetzelfde of zijn er creatieve strategieën hier? Op basis daarvan kan je voor jezelf bedenken of je aansluit bij de groep of voor iets creatiefs wilt gaan.

Nu is dit helaas niet het enige wat je nodig hebt om een goede advertentie campagne op te zetten. Maar het is wel een mooi begin, daarnaast moet je ook zorgen dat je de juiste doelgroep hebt, instellingen goed staan en je ze naar een mooie en aansluitende landingspagina converteert. 

Met mogelijkheden als Facebook pixel, aangepaste conversies en gebeurtenisbeheer. Is er nog veel meer om je Facebook advertenties optimaal te laten draaien en alle informatie te verzamelen.

Heb jij Facebook ads geprobeerd of wil je het liever meteen goed laten doen? Dan helpen onze eendjes je graag. Wij staan voor je klaar om goede, creatieve en converterende campagnes op te zetten en landingspagina’s te maken die bezoekers veranderen in klanten.

Hulp nodig bij jouw groei?

Wij helpen je graag verder. Neem hier gerust vrijblijvend contact op met een van onze eendjes en dan kijken we samen naar de mogelijkheden. 

Laat onze eendjes je meer vertellen

Bekijk onze andere blogs