samenwerken

Jouw website hoger in Google in 5 stappen

Een website is er om gezien te worden, toch? Maar kan jouw doelgroep je website vinden?Laten we dit gaan aanpakken.

Jij hebt een website, maar geen verkeer. Dat is een beetje als een sportschool zonder gewichten, je hebt er niks aan. Dus jij wilt dat jouw website hoger in Google komt, want daar zit het verkeer. Laten we daar wat aan gaan doen.

We gaan je uitleggen hoe je in 5 stappen jouw website hoger kan laten scoren in Google. Daar gaan we meteen mee beginnen!

Jouw website hoger in Google

Google is een zoekmachine, jij hebt een vraag of je bent op zoek naar iets dan heeft Google voor jou de perfecte match in minder dan een seconde. Maar hoe weet Google wat jij nou eigenlijk zoekt? Doordat die websites de perfecte content hebben geschreven rondom zoekwoorden.

Dat kan jij ook, let maar op. Eerst moet je weten welke zoekwoorden je doelgroep gebruiken. Dus nu gaan we écht beginnen.

Zoekwoorden

Stap nummer 1, zoekwoorden. Je moet weten waar mensen naar zoeken als jij je website hoger in Google wilt krijgen. Want voor welke zoektermen wil jij goed scoren in de zoekmachines?

Dit kan je zelf onderzoeken, maar ook laten uitvoeren. Wanneer je ervoor kiest om dit zelf te doen kan je het op verschillende manieren aanpakken. We hebben wat manieren voor je op een rijtje gezet. Als voorbeeld nemen we even een sportschool.

Google suggesties

Google is onze grootste vriend als het gaat om SEO, het helpt je ook te zien wat andere mensen zoeken. Het geeft namelijk suggesties om je zoektermen aan te vullen.

Tip: Doe dit wel even in een incognito tablad. Dan krijg je de beste resultaten.

Google suggesties

UberSuggest

Ubersuggest is een goede tool met een gratis versie. Zo kan jij je zoektermen onderzoeken en suggesties krijgen hoe je deze kan aanvullen.

Herschrijven van je content

Je hebt al content op je website staan, daar gaan we even vanuit. Anders is het namelijk erg leeg daar. Mocht je nou niks hebben staan, dan mag je door naar de volgende stap.

Dus je hebt wel content, top. Maar het scoort niet zoals je zou willen anders was je hier niet. We gaan de content herschrijven, zodat het optimaal is voor zoekmachines als Google.

Je wilt de teksten zo schrijven dat het duidelijk is dat het gaat om jouw zoekterm of zoekwoord. Zoals wij in de blog doen met de term ‘website hoger in Google’.

Alle content gaat over deze term. Hierdoor kunnen de zoekmachines als het ware de tekst lezen en indexeren waar het over gaat. Dan wordt het gekoppeld aan bepaalde zoektermen, als iemand daar naar zoekt, bam! Jouw website pagina.

Content. Content. Content.

Content. Content. Content. Waarom drie keer? Om je duidelijk te maken hoe belangrijk het is. Zoekmachines draaien op content, het is als het ware hun drug en jij wilt ervoor zorgen dat je dat blijft leveren.

Dus hoe ga je dat doen? Blogs en landingspagina’s. Het is belangrijk dat je blijft schrijven en je website blijft updaten met relevante informatie. In welke branch je ook zit, er is meer dan genoeg te schrijven.

Analytics, wat gebeurt er?

Nu ben je lekker bezig, je hebt je onderzoek gedaan, je bent aan het herschrijven en er komt ook nog eens nieuwe content aan. Beter kan het niet! Maar wat gebeurt er?

Dit kan je goed bijhouden door een Google Analytics en Google Search Console account aan te maken. Wellicht lijken deze dashboards wat intimiderend op het begin, maar maar je geen zorgen.

  • Je wilt je vooral richten op de volgende dingen:
  • Bezoekers
  • Klikken (Search Console)
  • Welke zoektermen gebruikt worden (Search Console)

 

Er is nog veel meer te zien in deze dashboards. Waar mensen zich bevinden, hoe lang ze op je site zitten en welke pagina’s ze allemaal bezoeken. Maar dit kan je altijd later nog inzien. Voor nu zijn deze 3 punten het belangrijkste.

En weer schrijven

Ja, we hebben het al gezegd maar content is key en het schrijven van deze content is belangrijk. Je weet nu hoe je eerste content het doet en je herschreven content, betekent dit dat je klaar bent? Nee.

Dus ga maar weer achter je laptop zitten en begin met het schrijven van die nieuwe blog of landingspagina, je website moet wel lekker up date blijven! Ja, het kost wat moeite om jouw website hoger in Google te krijgen.

De conclusie

Dus, nu hoop ik dat ik het je niet nog een keer hoef te vertellen maar ik doe het toch. Content is belangrijk als jij jouw website hoger in Google wilt krijgen. Heel belangrijk zelfs. Je wilt content maken rondom zoekwoorden die je doelgroep gebruikt en ze hiermee naar jouw site krijgen. Dat is SEO in een notendop. Met deze 5 stappen ga jij je website een flinke upgrade geven en zullen de zoekmachines een stuk blijer zijn met je!

Laat onze eendjes je meer vertellen

Bekijk onze andere blogs